هجوم ماموران لباس شخصی و بازداشت ۱۰ تن ازاعضای کلیسای خانگی

به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران “محبت نیوز” ماموران امنیتی لباس شخصی در روزهای پایانی سال ۱۳۸۹، روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه (۱۷ مارچ ۲۰۱۱) در ساعت ۵ بعداظهر با هجوم به خانه ایی واقع در محله فرهنگیان شهرستان کرمانشاه که از آن به عنوان کلیسای خانگی ذکر شده کلیه افراد حاضر در محل را که ده نفر گزارش شده است را بازداشت کردند.



بر پایه این گزارش گفته شده این مکان محل گردهمایی جمعی از نوکیشان مسیحی است که برای عبادت و پرستش دور هم جمع شده بودند. ماموران لباس شخصی اطلاعات پس از ورود به این خانه ضمن ضرب و شتم ،توهین و استفاده از الفاظ زشت، کلیه افراد را با دستبند به مکان نامعلومی انتقال دادند.


اجتماع بزرگ مسیحیان فارسی زبان ایران بدلیل اینکه حکومت مذهبی جمهوری اسلامی به مسیحیان فارسی زبان اجازه حضور در کلیساها و یا داشتن کلیساهای مستقل ساختمانی را نمی دهد، عمومن مسیحیان فارسی زبان از خانه های یگدیگر بعنوان کلیسا و محل عبادت و پرستش استفاده می کنند.


ماموران امنیتی همچنین ضمن تفتیش و بازرسی کامل خانه برخی وسایل از قبیل تابلوهای مسیحی بر روی دیوار ،کتابهای مقدس ، دی وی دی، کیس کامپیوتر و برخی مدارک افراد را نیز ضبط و با خود بردند.


این منبع آگاه به “محبت نیوز” گفت احتمال می رود بازداشت شدگان مسیحی برای بازجوییهای بیشتر به ساختمان سه راه حافظیه کرمانشاه که محل استقرار نیروهای امنیتی و اطلاعات است انتقال داده باشند.


همچنین در خبر تکمیلی این حادثه که به ” محبت نیوز” رسیده حاکی است، هفت تن از بازداشت شدگان پس از انجام بازجوئیهای طولانی، این افراد در ساعت ۲ بعداظهر روز جمعه ۲۷ اسفند (۱۸ مارچ ۲۰۱۱) پس از انجام مراحل عکسبرداری و انگشت نگاری و همچنین اخذ تعهد مبنی بر عدم شرکت در اینگونه جلسات آزاد شدند.


اسامی افرادی که همچنان در بازداشت بسر می برند عبارتند از : “مقداد باباکرمی” معروف به (پولس) و یک زوج بنامهای “ناهید شیرازی و مسعود دلیجانی” می باشند که از وضعیت نگهداری و سلامت این افراد از زمان بازداشت آنان تاکنون اطلاعی در دست نیست.


یک منبع آگاه خبر داد، خانواده های این افراد علیرغم پیگیری و مراجعه به سازمانها و نهادهای مربوطه تاکنون نتوانسته اند هیچگونه اطلاعی از وضعیت آنان بدست بیاورند .همچنین در برخی ارگانها مامورین حاضر به جوابگویی به خانوادهها نبوده اند و گفته شده وضعیت آزادی این افراد مشخص نیست !


اگر چه از سوی مقامات امنیتی تاکنون توضیحی داده نشده است اما حسب مستندات ، این بازداشت ها به دلیل باورها و اعتقادات مسیحی آنان و شرکت در گردهمایی کلیساهای خانگی بوده و در راستای افزایش فشار بر جامعه مسیحیان فارسی زبان ایران که از ماههای گذشته شاهد آن هستیم.



Posted on ۲۱:۱۵ by Besharat and filed under | 0 Comments »

0 نظرات:

ارسال یک نظر